Флоренція - таке багатогранне місто, що годі й намагатися висвітлити все його межі: як в алмазі, їх безліч, і кожна - прекрасна і досконала.
Її місце в сучасній Італії - культурна столиця світового значення і, нарівні з Римом і Міланом, - столиця моди.
Статус лідера завжди супроводжував Флоренцію: столиця Флорентійської республіки (12-16 століття); перше місто Європи з розвитку економіки (13-14 століття); і майже 4 століття - авангард італійського Відродження і центр політики, економіки та культури! А ще Флоренція невіддільна від сімейства Медічі: при них вона була столицею Тосканського герцогства. Саме їм місто зобов'язане багатьма своїми пам'ятками.
Старе місто Флоренції підкорює всіх і відразу. І головний в ньому, без сумніву, Кафедральний Собор Дуомо на Соборній площі: символ міста і всієї культури італійського Відродження. Це поєднання білого, зеленого і рожевого мармуру, побачене один раз, уже ніколи не забути і ні з чим не сплутати! Будувався 140 років п'ятьма кращими зодчими тих часів, Собор був розрахований на всіх жителів міста: в 15 столітті їх було 90 000 чоловік!
Розглядати обробку Дуомо, остаточно сформовану в 19 столітті, можна нескінченно, уявляючи, яка ж пишність чекає всередині!
Але найдавніша частина соборного архітектурного ансамблю - восьмигранний баптистерій (хрестильня) Сан-Джовані. Це місце - сакральне, і кажуть, що в 1 столітті тут було язичницьке святилище, яке поступово перетворювалося в базиліку, собор і окрему хрестильню.
У ній з 11 по 19 століття хрестили всіх новонароджених Флоренції, включаючи правителів Медічі і великого Данте.
Будучи спочатку і Собором для всього міста, приміщення мало троє великих дверей-воріт: Північні, Південні і Східні. У кадр вдало потрапили найвідоміші, Східні: «Ворота раю» по Мікеланджело.
І третя складова цього пам'ятника - Дзвіниця Джотто. А зліва від неї - знаменитий черепичний купол Дуомо роботи Брунеллески. Шедеври архітектури і геніальні інженерні рішення свого часу, Купол і дзвіниця допомагають орієнтуватися у Флоренції так само, як Ейфелева вежа - в Парижі.
Все це чарівництво доступне для огляду всередині, але не безкоштовно і зі строгим дрес-кодом: не пустять в майках і коротких спідницях (про шорти і мови немає!), і навіть сандалі і босі ноги заборонені.
Розкішна Флорентійська церква Санта-Кроче, почавши будуватися практично в один час з Дуомо, «затрималася» в цьому процесі більше 500 років! Знаменита вона тим, що зберігає останки Галілео Галілея, Мікеланджело і ... порожній саркофаг Данте.
За життя його поетичний дар, на жаль, означав менше його політичних уподобань. Тому, обравши не ту партію, він був вигнаний з Флоренції після її поразки. Поневірявшись Італією 17 років, останні 3 роки життя і посмертний притулок він знайшов в місті Равенні.
До цього часу Данте вже прославився, і Флоренція передумала: сам Мікеланджело домігся указу тодішнього Папи про повернення місту його останків. Саркофаг з прахом відправили, але ... прийшов він порожнім: ченці викрали і таємно перепоховали Данте. Його могилу виявили в тому ж Равенні тільки в 19 столітті.
А чудова Флоренція задовольняється порожнім саркофагом вигнаного колись генія і його музеєм.
Прах коханої Данте, Беатріче, покоїться в маленькій церковці Флоренції, безкоштовно доступній (рідкість для Італії!) всім бажаючим.
Ну, а галерея Уфф ...
Уффф! Подальша розповідь про Флоренцію неможлива без відпочинку і оповідача, і вдячної аудиторії: перерва!
Ольга Леон