Круїзи набирають все більшої популярності в Україні. Це пов’язано з постійним збільшенням кількості лайнерів і з можливістю дешево долетіти до місця посадки на лайнер. Також, звичайно, наявність безвізового режиму сприяє частішим подорожам. Та все ж багато хто все ще «боїться» бронювати круїз через не зовсім зрозумілий формат туру.
Хочу поділитись із вами деякими «секретами», які допоможуть наважитись на таку подорож.
Почнемо з бронювання категорії кают. Основні три категорії – це внутрішня каюта, каюта з вікном та каюта з балконом.
Внутрішня каюта розташована всередині лайнера і не має вікна. Освітлення штучне, але за рахунок дизайну та дзеркал приміщення не виглядає замкнутим.
Каюта з вікном передбачає вікно, проте воно не відкривається, фактично це ілюмінатор. Крім того, такі каюти можуть розміщуватись на палубах, де розміщені рятувальні шлюпки і вид буде частково перекритий.
Каюта з балконом дозволяє милуватися морем чи краєвидами з власного балкону, але є найдорожчою зі згаданих трьох категорії.
Інколи, бронюючи внутрішню каюту, можна отримати каюту вищої категорії, нерідко з балконом. Круїзні компанії часто підвищують категорію кают, якщо у пасажирів в період туру є святкова дата, а інколи і без наявності таких умов, якщо є вільні каюти на лайнері.
Однак потрібно знати, що каюта може бути підвищена в категорії тільки при бронюванні «негарантованої» каюти, тобто при бронюванні ви не обираєте конкретний номер каюти, а бронюєте виключно категорію, наприклад, «внутрішня». Як на мене, бронюючи внутрішню каюту не важливо, на якій палубі і де саме розташована каюта, якщо це дає шанс випробувати фортуну і можливість отримати бонусом каюту з балконом!
Часто туристи задають питання, чи входять у вартість напої. Алкогольні напої у вартість круїзу не входять, однак круїзні компанії часто пропонують взяти додатковий пакет напоїв, до якого входять різні комбінації включених напоїв, наприклад, вино і пиво чи будь-який інший алкоголь.
Варто пам’ятати, що приносити на борт алкогольні напої заборонено. Та це не означає, що в портах ви не можете купити місцевий алкоголь на подарунки. Але при поверненні на лайнер вас попросять його здати та повернуть у кінці круїзу.
Кілька слів про ресторани.
Ви можете відвідувати ресторан зі шведською лінією, в якому сервірується сніданок, далі пізній сніданок, обід, вечеря, пізня вечеря. Фактично коли б ви не прийшли, ви зможете перекусити. Основний ресторан на вечерю з подачею страв ви можете відвідувати о конкретній годині, яка буде вказана на вашій бортовій карті.
Обов’язково потрібно пам’ятати, що на лайнері діє дрес-код. І саме відвідування основного ресторану передбачає дотримання дрес-коду. Якщо на лайнері прийнятий класичний дрес-код, у джинсах чи шортах вас до ресторану не пустять.
У ресторані зі шведською лінією ви може не дотримуватись певних правил в одязі. Про певний дрес-код, а також про вечірки (наприклад, вечірка в білому) та графік інших розваг на лайнері вас повідомлять газетою, яку приноситимуть щодня до вас у каюту.
Ще одне питання, яке цікавить мандрівників, стосується навчальної тривоги. Що це таке і навіщо вона? Поясню.
Це процедура, яка є обов’язковою на кожному лайнері відповідно до міжнародних норм. Під час навчальної тривоги розказують про особливості лайнера, що робити у екстреній ситуації та на який вихід бігти у разі справжньої тривоги.
Інформація щодо виходу є важливою, оскільки саме до нього ви будете іти при виході з лайнера в останній день круїзу. Навіть якщо ви досвідчений турист і неодноразово були у круїзі, ігнорувати навчальну тривогу все ж не варто, оскільки якщо ви пропустили перший день, вас неодмінно запросять пройти її наступного дня – перевірено на власному досвіді :)
Бронюючи круїз, також варто пам’ятати, що це все ж не пляжний відпочинок. Це надзвичайно комфортний спосіб побачити велику кількість цікавих місць, не витрачаючи час на трансфери.
Лайнер заходить у порти вдень, а вночі, коли ви відпочиваєте, пливе в наступний пункт. Проте перед бронюванням вивчіть детально час стоянок, щоб потім для вас не було несподіванкою перебування у порту всього 2-3 години в той час, як ви планували погуляти містом 4-5 годин.
Прибути на борт ви повинні за годину до відправлення лайнера. У випадку запізнення ви будете змушені самостійно добиратись у місце наступної зупинки.
Також варто звернути увагу на кількість днів у морі по маршруту. Особисто мені подобаються маршрути з 1 днем у морі на 7 днів круїзу. Хоча більша кількість днів у морі дасть змогу в повній мірі насолодитись відмінним сервісом лайнера. Крім того, у випадку поганих погодних умов, лайнер може змінити маршрут і не здійснити заплановану зупинку. На практиці таке найчастіше трапляється у регіоні Карибського басейну та в круїзах по фьордах. А от в Середземному морі такі випадки – рідкість. Такі зміни проводяться задля безпеки пасажирів.
Якщо ви все ж хочете більше пляжів, то варто вибирати маршрути по островах, а не великих містах.
Також слід пам’ятати, що на лайнері є басейни, але і людей чимало, тому займати місце біля басейна, коли лайнер у морі, варто завчасно.
Щодо розрахунків на борту. На борту лайнера не ходить готівка, всі розрахунки ви здійснюєте своєю бортовою картою. Гроші на бортову карту ви кладете при посадці на лайнер в обов’язковому порядку, саме з цієї суми будуть зняті чайові (сервісний збір) у кінці круїзу. Якщо на бортовій картці недостатньо коштів, щоб розрахуватись на борту, наприклад, за покупку у зоні дьюті фрі, то ви без проблем можете покласти гроші на карту на ресепшині. Я раджу покласти гроші на бортову картку з невеликим запасом, щоб ви могли придбати щось у Дьюті Фрі, де часто дуже приємні ціни.
Сподіваюсь, інформація була для вас корисною. Якщо залишились питання, телефонуйте нам, пишіть, залишайте заявки – менеджери AvesTravel зв’яжуться з вами і нададуть вичерпну інформацію з власного досвіду, порекомендують кращі маршрути, проконсультують по конкретних лайнерах і підберуть ідеальний тур саме для Вас!
З повагою,
Наталія Палій,
Засновник AvesTravel